Jesus hör bön..


Hej!

Ni har hört detta massor med gånger va?

Men många tar inte åt sig detta?! Dem säger: okej.. sen fortsätter folk sina liv, utan att fatta att det
finns en hjälpare där uppe..

Jag lovar att jag har fått bönesvar JÄTTE många gånger!
Varje "liten" grej Jesus ger mig, ska jag bevara, och göra något stort av.
Jag säger till er, ni som behöver hjälp i ert liv, ni som behöver fylla ert tomrum i era liv,
sök Jesus. Be till honom med ett ärligt hjärta. För Jesus ser om vi har onda motiv, med det vi gör.

Han lyssnar, jag lovar.. Redan igår fick jag ett svar på min bön,
Han lever, han gjorde det igår, gör det idag och kommer att göra det föralltid.
Det han gjorde för 2000 år sen (alla mirakel) sker fortfarande idag.

Vill ni veta om han verkligen finns, be honom att visa det på något sätt, var uppmärksam!

Men så får jag denna kommentar av folk ibland: Men jag vet inte hur man ber..

Jesus är inte svår att förstå/få tag på. Man behöver inte alltid be "Fader vår" bönen?

Visst den är bra, men man kan prata med Jesus, så som man kan prata med en kompis?

Man kan tillexempel be såhär:
Tack Jesus för dagen som har gått, tackar dig Herre för att du lyssnar på denna bön! Jag ber att det som är jobbigt i mitt liv, det som jag kämpar med, ska jag klara av, tack för att du ska hjälpa mig att klara av allt!

(Ni märkte nu att jag skrev tack väldigt mycket.)
Men det är för att vi behöver vara mer tacksamma över allt det som vi har!

En bön ser olika ut från person till person, från situation till situation, så om det är något ni undrar och vill nå
mig på något sätt, så att folk inte ser vad ni skriver, kommentera det, så fixar vi det. Vill verkligen vara till hjälp för människor!

Blessings!

Kommentarer
Postat av: zaneta

det lugnt, jag går till kyrkan varje söndag och jag ber varje dag. Jesus har hjälpt mig jätte mycket i livet! Du är så smart som driver denna blogg! Men tack så mycket! Kram! <33 :*

2010-09-26 @ 11:46:17
URL: http://stoltpolackkk.blogg.se/
Postat av: andrea

sv: haha det är sånna tider nu :)

mjo, det mesta går väl bra :) själv?

2010-09-26 @ 18:14:17
URL: http://dreeea.blogg.se/
Postat av: Maria

Enda räddningen vi har i denna världen , det är Gud. En gång kommer allt att falla ihop, och vad gör människorna då?

Människor borde förstå att vi talar sanning. Ser de inte hur det ser ut i världen? Varför har de skygglappar på sig?

Dags att vakan, svenska folk!

Kram f Maria

2010-09-30 @ 00:56:08
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0