Utan Jesus - vad vore jag






HejHej!

Tyvärr hann jag inte blogga igår och förr igår..
Men idag hann jag!

Ja, utan Jesus, vad vore jag då?

Jesus är min styrka, det är Han som tar bort min rädsla. (tillexempel)
När jag går ut ensam, behöver jag inte tänka: åh nej, tänk om något händer!
Jag tänker bara: Tack Jesus för att du är med mig, tack för att inget farligt kommer att hända.
Och då är man inte rädd mera.

Utan Jesus, så hade man kanske haft dålig självförtroende, men Jesus har gjort att jag fått bättre självförtroende.
Jag behöver inte gå runt och skämmas, utan jag tänker att Gud har skapat oss alla olika, alla är vi unika, och jag är speciell på mitt sätt. Och att Gud ser mig som underbar.
I Bibeln, i psaltaren skriver David: Tack Gud för att du har skapat mig mer än underbar! (på örenklat språk.)
Så Gud skapar oss alla mer än underbara!

Han älskar oss oavsett hur vi än ser ut!

Utan Jesus, vore jag ingenting.
Det är Jesus som gör mig speciell, det är Han som ger oss det vi behöver, det är Han som ger oss nytt liv, det är Han som får oss att känna att någon bryr sig om oss.

Det är Han som gör att vi lyser. Vi kristna har verkligen ALLTID något att vara glada och stolta över. Jesus!

Amen.
Bless you

Kommentarer
Postat av: t a k a i ♥

svar:

använd av honom? vem honom? :>

ja, man vet ju inte om det beror på andra saker! det kan ju t.ex. vara så att hon somn varit sjuk tagit mediciner och blev frisk pga av dem? jag tror på det som kan bevisas.

2010-07-05 @ 13:18:38
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

svar:

jag tror snarare att det handlar om att man som människa tar olika beslut olika dagar som resulterar i diverse händelser. :>



någonting finns det, om det är en person eller en högre makt vet jag inte. det vet ingen eftersom ingen har fysiska bevis på att gud/någon annan finns :>



jesus har funnits, men som en historisk person. han blev ledare för att hans predikan blev populär och fler och fler började ansluta sig. många gillade det han sa - men jag tvivlar på att de fick fysiska bevis. :< även om man önskar att det var så.



hur vet du att inte bibeln är ihopskriven av högextremister för att folk behövde någonting att ansluta sig till - någonting som fick människor att sluta bråka och istället tänka på sin nästa? visserligen är det bra att den finns så att man (som kristen/halvkristen... eller vad man nu är) tänker efter innan man handlar.



och självklart känns det skönt att man alltid har någon att prata med - jesus finns för mig lika väl som för dig. men jag pratar inte med honom för det, för jag får inga svar oavsett om jag tror mycket eller lite på det jag säger.



jag är bara kritisk, jag vill ha bevis (och det vill många andra också) innan man kan börja tro på något. jag tror nog mest på det vetenskapliga.

2010-07-05 @ 13:54:13
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Malin

Amen! Så rätt så rätt så!

2010-09-23 @ 11:44:11
URL: http://wwwmalinmansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0