Bibelord är bra.

Hej!!!

Ursäkta för ett sent inlägg men jag kom hem strax innan klockan 9.

Ja, bibelord är riktigt bra. Dem gör att man får ett bra liv.
Ett exempel är som när jag skulle städa idag, så gjorde jag det med lathet..
Men vad hände då? Det kom upp ett bibelord i mitt huvud som sa: När du arbetar, så gör det som om du arbetar för Herren själv. Så då gjorde jag det noggrant. Det gjorde tex både mamma och Gud glada..

Bibelord är riktigt bra. När du läser Bibeln, så ta åt dig saker som kan förbättra ditt liv. Låt allt du gör vara Guds vilja.
Visst, ibland faller vi. Men tänk alltid: What would Jesus do?

Det kommer hjälpa dig med massor.
Tänk dig att du är på väg att synda, men så tänker du på vad Jesus skulle göra i denna situation, och syndar då inte.
Hur underbar är då inte känslan av att göra Gud stolt över dig.
Bibelord är riktigt nyttiga. Om folk kommer och säger: Detta står inte i Bibeln, eller detta är en synd och massa saker som dem har fel på, hur nyttigt är då inte ett bibelord som visar att dem fakriskt inte har rätt? Lär dig dem. Inte för att tillrättavisa folk, utan för att hjälpa dem att hitta rätt väg. När något är svårt alltså, svara med Bibelord.

Och om du någon gång faktiskt inte kan svara folk på deras frågor så räcker ett simpelt "jag vet inte"
För Gud har iallafall låtit oss ta del av det viktiga, och vi behöver inte veta allt, Gud vet vad han gör!
(Men det är absolut inte fel att undra eller försöka ta reda på saker man vill veta!:) )

Amen. Blessings /Kr

Kommentarer
Postat av: t a k a i ♥

svar:

okej :D men jag bara undrade om du kunde ge något exempel i så fall.

2010-07-01 @ 23:22:59
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Live, Laugh & Love

Så sant.. Man behöver inte veta allt, ärligt talat det är inte vad kristendomen går ut på att kunna hela bibeln utantill och alla bibelverser, det handlar om relationen man har till Gud först och främst, sen om man inte kan något de undrar över, då är det Okej. Då säger man bara att man inte vet precis så som du skrev. Svar; Haha vad läskigt! Är det Katrin? :) och varför har du inte sagt något!

2010-07-02 @ 09:52:06
URL: http://saraliicious.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson [foto]

sv: JO DET RULLAR PÅ oj caps :)



det blir ingen data för mig i helegn. ville bara önska dig en bra helg :D<3

2010-07-02 @ 10:30:59
URL: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: t a k a i ♥

svar:

ta något bara :> som inte kan vara slumpen alltså.

2010-07-04 @ 01:34:27
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0