vittnesbörd

här är ett vittnes börd, det är ganska ¨ångt så det kommer i omgångar!
Jag svarar på kommentarer imorgon! Ha det jätte bra, hejdå!:)




*Längtan att lära känna Gud*

Året var 1989 och jag var lite över 30 år, jag var gift, mina barn var små och livet rullade på så som det brukar göra. Just denna dagen ringde en väninna till mig, och talade om för mig att hon fått en tro på Gud sedan en tid.
Jag blev undrande och lite sur, och förstod inte alls vad hon menade. Skulle jag nu förlora min bästa vän? Jag tyckte detta samtal var pest och jag sade nog en del sårande ord till henne.
Vi hade känt varandra sedan 8-årsåldern, så vi var ganska tighta i vår kommunikation. Vi avslutade telefonsamtalet och jag gick undrande runt i huset. Men så slog det mig: Detta var vad jag behövde! Jag skulle vilja veta vem Gud är!

Omedelbart tog jag och ringde upp denna vännen och jag sade: Lär mig mer. Hur blir man frälst, jag vill veta mer! Hon hade i sin förtvivlan, över att jag inget förstod i vårt förra samtal, slängt sig ner på knä och bett Gud om att han skulle gå till mig och förklara att detta som hänt var rätt, och att jag skulle få en längtan efter att lära känna honom. Detta var ju ett klart bönesvar till henne, jag ringde ju upp igen.

*Innnerlig kontakt med Skaparen*

Det är många år sedan detta hände, men för mig som om det hänt igår. Idag lever jag med en nära innnerlig kontakt med himmelens och jordens skapare.

Jag är en brinnande kristen som vill arbeta för Gud resten av livet. Måtte väckelsen över land och stad och hela världen komma, jag skall göra vad jag kan för att sätta fart på den.

Jag är med i den bästa arbetsförmedlingen som finns: Guds arbetsförmedling. För vet du: Där är man aldrig arbetslös, och man jobbar med iver och tillfredsställelse var dag. Inget jobb är för trist och enahanda, utan spännande och fartfyllt och alldeles underbart. Detta är: Det spännande livet med Gud! Upptäck det, Du också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0