Tackar Gud

Igår hade jag väldigt ont, men jag tackade Gud för det oxå. Det kunde vart värre?
Men ändå, sen bad jag om att bli bättre och de dröjde inte länge sen så blev jag bättre.

Vissa tänker, aa tack var det nån medecin kanske? Nej, även fast det var pga medecinen så tillät Gud mig att må bättre.
Jag blev riktigt glad och tackade.

Man ska tacka Gud för allt, tänk.. de kunde vart värre?
Ni som inte är handikappade, tacka Gud för det!
Ni som inte är rika, men klarar er, tacka Gud för det.
Men ni som är handikappade i tex benet, tacka Gud för att du kan se, höra, känna, lukta! För det är inte alla som kan.

Tacka honom för allt.
Tacka honom för att han dog på korset för din skull, tänk inte... men de är för dem som ber och så.. Neej!
Han dog för din skull oxå, han älskar dig väldigt mycket.

Så vad tycker ni? Ska man tacka Gud för allt eller bara för några saker?

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag älskar verkligen dina texter =)! mm men så e människor säge rman att allt går så himla bra och att livet börjar styra sej då får man höra ja men det var vell din tur att de skulel gå bra inte har det med gud att göra..varför ska det inte ha med gud att göra brukar jag fråga då ?! ja måste verkligen bli bättre på att tacka vara tacksamm över allt =( din text fick mej att tänka på de..tack hehe

2009-07-20 @ 14:03:11
URL: http://likteenfjaril.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej, det är underbart att få tacka för allt, men man glömmer det ibland, eller man orkar inte.... MEN tänk: Det kunde varit VÄRRE än det man står i...man kunde haft det så myckets svårare. Därför kan vi tacka och vill vi tacka för ALLT.

Hälsn Maria som tycker du har en fin och bra hemsida här. Blessings

2009-07-20 @ 16:21:25
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0