Jesus hör bön.


God morgon.

Hoppas att ni har en skön sommar?:)
____
Jesus Kristus hör allt vi ber om.

- Hur kan man lita på det?

Jo, jag har själv fått svar på mina böner. (bönesvar.)
Men om man aldrig har bett till Gud, och vill veta om Han finns, så gör såhär:

Be MED ett HELT ÄRLIGT hjärta och syfte, om att han ska bevisa att han finns. Eller be om något som du behöver i ditt liv, helt ärligt.
Be inte såhär tillexempel: Jesus, gör så att jag får MVG på det kommande provet.
Be istället: Hjälp mig Gud med pluggandet, hjälp mig att vara koncentrerad.

Om du har det jobbigt hemma be: Gud jag lägger mitt liv i dina händer, förändra mitt liv, gör så att jag har det bra igen. Lita fullt på att han hör din bön och att han vet vad han gör och kommer att fixa allt. Men om du tvivlar så kommer Gud inte göra sitt verk.
För om du tvivlar så blir det att du ber till något du inte tror på, något som inte finns enligt dig.

Om han hör mina bön, sån betyder det inte att han gör det för att jag är en bra människa .. INTE ALLS.
Han ser alla som sina barn, och han förlåter oss om vi ber om förlåtelse .. ÄRLIGT!


Ser ni hur viktigt ärlighet är?

Amen. Gud välsigna er.




Kommentarer
Postat av: aww

sovit gott?

2010-06-29 @ 12:30:51
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: aww

abolut inte meningen, förlåt!:)

ja, de kanske .. jag har precis blivit konfirmerad så får läsa här ibland & se :D Kram!

2010-06-29 @ 13:38:58
URL: http://amandawahlgren.blogg.se/
Postat av: andrea

jag har fått bönesvar flera gånger!

jag fick problem med mina fötter när jag va sju år gammal ungefär. vi (jag och min familj) gjorde verkligen allt för att problemen skulle försvinna, men de blev bara värre och värre. mitt i allt glömde jag bort att jag faktiskt kunde be för dom (mina föräldrar är inte kristna, så de hade inte heller tänkt på det). så en dag när jag satt i kyrkan, så bad jag för mina fötter. helt själv. två veckor senare börjar jag märka att problemen sakta försvinner, och en månad senare va mina fötter helt problemfria. nu är jag 16, så jag hade mina problem i nio år. GUD ÄR GOD!



har flera bönesvars-berättelser, men det skulle bli väldigt mycket text ;) haha

2010-06-29 @ 23:32:28
URL: http://dreeea.blogg.se/
Postat av: Beatrice JAkobsson [foto]

sv. halft :)



bara för att jag jobbar nu, ville jag bara säga att det tar längre tid för mig att svara på kommentarer. bara så du vet <3

2010-06-30 @ 11:14:19
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0