vittnes Forstättnig. (2)

Hej, detta som ni läser/läste handlade INTE om mej!
Det är om Maria, en som också har en blogg om kristen tro.




hej!
ta er tid att läsa det förra inlägget, ni som inte gjort det!
efter att ni läst den kanske ni vill läsa fortsättningen?
Här kommer den :)


“Jag ska ge dig ett nytt liv.”

År 1995 fick jag uppleva flera s k märkliga saker, som inte alls är märkliga egentligen, utan bara Guds nåd, därför skriver jag ett vittnesbörd här. Det var kaos i mitt personliga liv, och jag såg ingen utväg på något sätt att få leva annorlunda.

När jag satt denna eftermiddag i mitt vardagsrum och grät bittra och förtvivlade tårar och bad Gud om hjälp till en förändring hörde jag plötsligt en stark röst tala, den sade: “Jag skall ge dig ett nytt liv."

Vad svarar man på sådant? Hade jag blivit tokig som plötsligt hörde röster, eller var detta möjligen från Gud, tänkte jag i mitt förvirrade tillstånd.

Jag hörde rösten, klar och tydlig igen, säga: “Jag ska ge dig ett nytt liv.” Det enda jag svarade var: “Va, vad är detta? vem är du?”

*Gud kom med tröst och framtidstro*

Alldeles strax begrep jag att jag var med om något övernaturligt. Skrattet började bubbla inom mig, kroppen var som gele´och allt var så underbart fantastiskt konstigt. Det var absolut från Gud! Jag bara visste att jag visste det.

Denna dagen var början på en radikal förändring, som inte skedde med en gång utan sakta men säkert. Gud hade i sin omsorg och i sin kärlek till mig kommit med tröst och framtidstro. Dessa, hans ord, gjorde att jag överlevde flera års tråkigheter och vånda på olika plan.

Med detta vittnesbörd och i vetskap om vad som sedan hände, kan jag bara säga dig att Gud existerar och hans hjälp finns ständigt att tillgå, för den som tror och vill ha hans hjälp och kärlek. Jag har varit med om flera under i mitt liv och det minsta jag kan göra är att berätta, för att människor skall förstå att det finns en Gud, inte bara “något” där ovan oss.

Kommentarer
Postat av: karolinajonsson

tackar :)

2009-09-10 @ 17:13:41
URL: http://jonssonfotograferar.blogg.se/
Postat av: Maria

Vittnesbördet är långt, jag hoppas ändå människor läser det, mycket har hänt sedan dess, under har jag varit med om, och vi väntar på fler.

Kram till er från mig/Maria

2009-09-10 @ 19:58:41
URL: http://http.//www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0