Skäms aldrig för Gud

Vem är vi för att vi ska skämmas för Gud? Om vi gör det nu, så kommer Gud att skämmas för oss sen på domensdag. När du gjort något bra, gå inte då runt och säg: ååh jag gjorde det! och det! För då betyder det att man gjort något bra för uppmärksamhetens skull, har Gud lärt oss det? Som Gud säger- din högra hand ska inte veta vad som finns i din vänstra hand. Då ska du bli belönad. Gud har lärt oss att tacka honom för det han gett oss, och be om det är något man behöver. Men tro inte att man bara kan säga, Gud jag vill ha det. Det går inte, det ska komma från hjärtat och man ska alltid be, inte bara när man behöver något!

Kommentarer
Postat av: Sandra

SV;

Tack så jätte mycket! :))

2009-07-12 @ 19:51:17
URL: http://egooxd.blogg.se/
Postat av: ♥jenny♥

tack det värmde=) du har en grytm fin och intressant blogg=) jag lägger till dje på bloggloving om du har det så jag kan spana in dina intressanta inlägg=)

2009-07-12 @ 20:33:09
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0