Gud har tålamod

Hej!

Kunde inte skriva ett inlägg igår men nu kan jag det :)
Jag läste ett stycke från bibeln igår, jag blev vääääldigt rörd.
Detta läste jag; (jag har en lite speciell bibel där det står lite enklare fattat)
:
Det berättades om onda människor och vad dom gjorde, såhär stod det efter:

Romarbrevet 2
Men gör nu inte misstaget att genast döma dem jag har talat om!
När du säger att dem som gör fel ska straffas är det lika mycket dig själv du talar om.
Och vi vet att Gud i sin rättvisa ska straffa dem som gör orätt.
Tror du att Gud dömer andra men har överseende med dig?
Förstår du inte vilket tålamod Gud har med dig?
Eller bryr du dig inte om det?
Kan du inte inse att han hela tiden har väntat med att straffa dig, för att du skulle ha tid att vända dig bort från din synd?
Genom sin godhet vill han leda dig till bättring.
men nej, du vill inte lyssna och så samlar du på dig ett fruktansvärt straff.
Men det kommer en vredens dag, då Gud kommer vara allas rättvise domare.
Var och en ska få den lön han förtjänar.
Gud ska ge evigt liv åt dem som inte ger upp och fortsätter att göra hans vilja, medan de söker efter de välsignelse som han ger och de eviga livet som han  erbjuder.

Det var stycket jag läste igår :)

Kommentarer
Postat av: Erica

Svar: Mm, precis.. :)



Bra stycke.. :) ..handbok för livet eller? :)

2009-08-29 @ 13:48:00
URL: http://faithhopelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0