Himmelriket

____________________________________________________________________________________
Tänk er att vara i himmelriket, helt skönt liv, änglar som sjunger och lovprisar Gud, säger Hallelujah! Alla
skrattar och är glada och man känner sig mycket värd, man är Guds barn! Vi måste längta efter att den tiden kommer, vi måste verkligen älska honom från hela vårt hjärta och förstånd.

Tänk er bara vad underbart, man är aldrig hungrig, inte tänka på vad man ska ha på sig, livet där är UNDERBART!

Det varar föralltiid.. Därför bry er inte så mycket om dagliga saker här på jorden, det kommer ju inte spela någon roll sen i det eviga livet.. Man kan ju inte direkt säga till Jesus såhär, när han kommer för att hämta oss:

- Vänta, jag ska bara hämta mina märkes koftor!

Eller hur? Så tänk mer på Gud och hans vilja, vi lever för Guds skull..

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Du har så rätt, vad betyder saker o ting här egentligen? Vad som betyder och som är viktigast är att vi får määngder med oss till himmelen. Det får vi arbeta för.

Hälsn Maria

2009-07-20 @ 16:18:51
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/
Postat av: jenny

hahahaha så sant så jag tror man ibladn blri sådär att man oroarsej om saker man bheöver juh inte de alls vad sperlar det för roll om man tex råkar ut för något om man endå vet att bara man härdar ut här i typ 70år så får man leva i evigheten för evight då e juh 70-100år ingeting !

de e något jag förösker påminna mej sjelv om då jag kommer på mej att grubbla å oroa mej för mycket om saker å ting!

2009-07-20 @ 16:27:18
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/
Postat av: jenny

de e så sant man kan bli så uppjagad i saker som att man vill hinna ut å resa se värden mm jag vill verkligen göra de men nu har de blivit mer som att det skulle vara kul om jag någon gång kunde få fara och dyka på stora bärriär rever itne så att jag måste utan mer det skulle vara underbart men jag måste inte känna att det e jobbigt att inte fara och se allt längre fast endå känenr man bladn ååh att jag inte hunnit fara dit göra de då måste jag tänka vad e vikigt engeligen haha de e något jg måste jobba på

2009-07-20 @ 16:51:28
URL: http://liktenfjaril.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0