Döm aldrig utan att veta till 100%

Här är ett exempel på att döma folk utan att veta vad deras situation är:

Du och din kompis har bråkat och ni hade bestämt att reda ut det idag när du skulle ringa.

Du ringer en gång, ingen svarar.. två gånger, inget svar. Tre gånger inget svar
Du bestämmer dig för att ringa nästa dag istället.
Du ringer en, två, tre fyra gånger. Ingen svarar!
Nästa dag samma sak.

Tillslut säger du, åh den där idioten vill inte reda ut det! Jag hatar henne, hon sa ju själv att vi skulle reda ut det!
Varför säga nåt om man inte ens kan hålle sitt löfte!

Samma dag senare får du höra att personen har vart med om en bil olycka och är nu död.

Det här kanske inte var det bästa exemplet, men sådana saker har hänt här i världen.
Döm aldrig någon utan att veta något säkert.

Skryta och få beröm

När man gör något bra, gå då inte runt till alla och säg vad du gjort.

Här är en historia som är sann.. på ett ungefär.

Det var en kille som brukade ta 10% av alla i stadens pengar, han var alltså en syndare.
Det fanns en annan kille, som däremot "hjälpte folk" och beskrev sig själv mycket.

En dag när dom var i kyrkan, eller synagogan, gick den "snälle" killen ner på knä och "bad" till Gud.

- Gud, jag är en snäll person! Jag hjälper alla och ger pengar till kyrkan, jag är en bra man.

Den andre som var syndare (vilket vi alla är) gick ner på knä och sa:

- Gud kan du förlåta mig för mina synder! Jag är en syndare! En dålig man! Förlåt mig! sa han medans han grät och menade det från hjärtat. Vem gick ner till helvetet och vem till himmelen?


Kommentarer
Postat av: Anonym

himmelen ska den som bad om förlåtelse

2009-07-19 @ 16:32:31
Postat av: Maria

Vi måste vara ärliga inför Gud för han ser och hör allt. Den ärlige mannen var ett underbart exempel på hur det kan kännas i hjärtat av ånger och mera, han fick nåd av Gud. Men den andre mannen fick det inte så bra, det kan vi förstå.

läs gärna: http://hanlever.bloggagratis.se Anjis blogg

Hälsn Maria

2009-07-20 @ 16:25:48
URL: http://www.jesuslever.eu/gospel/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0